Ακόμα και μια Rolls Royce χρειάζεται εξειδικευμένη συντήρηση για να παραμείνει ένα αυτοκίνητο -πρότυπο και σύμβολο ποιότητας. Ο Green Star από την άλλη χρειάζεται ελάχιστα για να παραμείνει η Rolls Royce των αποχυμωτών . Ας τα δούμε .
- Στην διαδικασία της αποχύμωσης μερικά από τα μέταλλα που υπάρχουν μέσα στον χυμό ,προσκολλώνται επάνω στις επιφάνειες , όπως στα πλαστικά μέρη και στα γρανάζια . Αυτό δημιουργεί επάνω στην επιφάνεια μια στρώση καφέ χρώματος. Στα πλαστικά αρκεί ένα πιο έντονο τρίψιμο με την σκληρή πλευρά του σφουγγαριού για να το αφαιρέσει . Στα γρανάζια ,εάν δεν καθαρισθούν σχολαστικά, οι επικαθήσεις αυτές γίνονται στρώμα , και μπλοκάρουν την ελεύθερη κίνηση των γραναζιών αναμεταξύ τους – όπως φαίνεται στο βίντεο . https://youtu.be/PrwX_1LsB1s Εάν τα γρανάζια σας γίνουν έτσι , είναι ώ
ρα για δράση : πρέπει να αφαιρεθεί αυτή η πλάκα, είτε με μηχανικό τρόπο ( ξύσιμο ) είτε με χημικό , όπως αφαιρετικό αλάτων , ή βύθιση των γραναζιών σε ζεστό νερό με λεμόνι .Υπάρχουν αρκετοί τρόποι αφαίρεσης των αλάτων ,και ο καθένας ακολουθεί στο σπίτι του την μέθοδο που προτιμά .
- Η δομή του αποχυμωτή είναι σχετικά απλή : το κυρίως σώμα που περιέχει τον κινητήρα και τον μειωτήρα στροφών , και τον μηχανισμό αποχύμωσης με τα πλαστικά και τα γρανάζια. Ενώ στο δεύτερο τμήμα κυριαρχεί το υγρό στοιχείο , στο κυρίως σώμα του κινητήρα ευνόητο είναι πως δεν πρέπει να υπάρχει . Ο κατασκευαστής προνόησε και έτσι υπάρχουν 3 διπλά σημεία στεγάνωσης ανάμεσα στον χυμό και στον κινητήρα .
Εδώ βλέπουμε το εξάρτημα στεγάνωσης καινούριο και δεξιά εντελώς κατεστραμμένο .Ο κατασκευαστής έχει 4 στάδια στεγάνωσης, δύο τσιμούχες με διπλό τοίχωμα στεγάνωσης , και ενα ακόμα που δεν φαινεται πανω στον μειωτήρα στροφών .Τι γίνεται όμως αν ένα από αυτά φθαρεί και πάψει να είναι αποτελεσματικό ? Αρχίζει σιγά σιγά η εισροή χυμού μέσα στον χώρο του μειωτήρα στροφών, και στην συνέχεια στον ίδιο τον κινητήρα. Ο αποχυμωτής είναι μια πολύ βαριά και αξιόπιστη κατασκευή ,και δεν πρόκειται να πάθει το παραμικρό εάν αυτό συμβεί μερικές φορές .Αν όμως συμβαίνει κατ εξακολούθηση ,τότε ο χυμός που εισχωρεί μπλοκάρει τα ρουλεμάν του μειωτήρα , καταστρέφει το λιπαντικό γράσο , οπότε το μοτέρ στρέφεται με δυσκολία, και τελικά αχρηστεύεται απο την διάβρωση.
Πώς μπορούμε να το αποφύγουμε; Με δύο απλούστατους τρόπους . α) Αφήνουμε ελεύθερη την έξοδο των υπολειμμάτων .Πάντα το ακροστόμιο πρέπει να είναι τόσο ανοιχτό ,ώστε να μπορεί να βγει το υπόλειμμα . Ιδιαίτερα , όταν αποχυμώνουμε πράσινα φυλλώδη , σιταρόχορτο , το ανοίγουμε ακόμα λίγο ,γιατί η φυτική ίνα γίνεται μια μάζα στεγνή και σκληρή σαν ξύλο. Αν το κρατήσουμε σκόπιμα κλειστό ,σδημιουργείται τεράστια πίεση μέσα στον θάλαμο αποχύμωσης και το σημείο που αναγκαστικά θα διαφύγει το υγρό είναι από το σημείο στεγάνωσης. β) Να παρατηρείτε την κόκκινη τσιμούχα ,το σημείο όπου κουμπώνει το γρανάζι , για τυχόν φθορές. Οποιαδήποτε φθορά σε αυτό το σημείο διασπά την πρώτη γραμμή άμυνας. Υπάρχουν βέβαια ακόμα δύο τσιμούχες στα ενδότερα ,αλλά μεριμνώντας για τον εξοπλισμό μας και αλλάζοντας αυτό το στεγανωτικό με μικρό κόστος ,αποφεύγουμε δαπανηρότερες επισκευές .Το στεγανωτικό αυτό μπορεί να τραυματισθεί και από τον ξυλώδη πυρήνα ορισμένων φρούτων , όπως τα σταφύλια .Η Green Star , προς τιμήν της ,εξελίσσοντας διαρκώς τα μηχανήματα με νέες εφαρμογές και βελτιώσεις ,κατασκεύασε αρχικά για τον Pro αλλά με εφαρμογή σε όλους τους Green Star ,ένα απλό προστατευτικό έλασμα ,που αποτρέπει τον τραυματισμό της τσιμούχας.Μπορείτε να το δείτε εδώ.
Ανακεφαλαιώνοντας , μπορούμε να χαιρόμαστε για πολλά χρόνια την επένδυση μας , εφόσον φροντίζουμε 1.να αφαιρούμε τις επικαθήσεις αλάτων από τα γρανάζια 2. Να ρυθμίζουμε το ακροστόμιο ώστε να μπορούν να εξαχθούν τα υπολείμματα ,3. Να ελέγχουμε και αν χρειάζεται να αντικαθιστούμε το στεγανωτικό εξάρτημα του αποχυμωτή Εφόσον τηρούμε αυτές τις εισηγήσεις , μπορούμε να «ξεζουμίζουμε» τον Green Star μας ,άφοβα για πολλά χρόνια !!