Πρωτεΐνη κ’ βιταμίνες στα βλαστάρια

  • Πρωτεΐνες

Τα βλαστάρια είναι πλούσια σε πράσινες πρωτεΐνες. Οι πρωτεΐνες στα βλαστάρια βρίσκονται στην αρχική τους μορφή: αμινοξέα. Τα οκτώ από αυτά θεωρούνται βασικά γιατί το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να τα παράγει μόνο του. Επομένως, πρέπει συνεχώς να τα προμηθεύεται μέσω υγιεινής και ποικίλης διατροφής. Καποιοι  σπόροι όπως το άλφα-άλφα μπορεί να παρέχει όλα αυτά τα οκτώ βασικά στοιχεία καθώς και πολλές περισσότερες βιταμίνες.

Σε αντίθεση με τις πρωτεΐνες που περιέχονται στις ζωικές τροφές με υψηλή τιμή κορεσμένων λιπαρών,  τα οποία συντελούν  στην αύξηση του επιπέδου της κακής χοληστερόλης, οι πράσινες πρωτεΐνες είναι η καλύτερη ποιότητα πρωτεΐνης για το σώμα μας. Επιπλέον, οι πρωτεΐνες που παρέχονται από τα βλαστάρια έχουν ήδη μετατραπεί σε αμινοξέα και, ταυτόχρονα, παρέχουν τις βιταμίνες για να διευκολύνουν την απορρόφησή τους  στο σώμα μας. Τα βλαστάρια, λοιπόν,  δεν είναι απλά πιο εύπεπτα, αλλά βοηθούν επίσης στην αναγέννηση των κυττάρων του σώματος, ενισχύουν την πέψη και την απορρόφηση των τροφίμων, ενισχύουν την πήξη του αίματος και διάφορες λειτουργίες του ήπατος.

  • Βιταμίνες

Οι βιταμίνες διεγείρουν τις κύριες χημικές αντιδράσεις και διευκολύνουν την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών από τα κύτταρα του σώματος.

Τα χημικά συμπληρώματα που πωλούνται στην αγορά έχουν την ίδια χημική δομή με τα βλαστάρια αλλά στερούνται τα ζωντανά στοιχεία που προέρχονται μόνο από φρέσκα, πράσινα προϊόντα. Τα συμπληρώματα συχνά υποβάλλονται σε επεξεργασία με προϊόντα πετρελαίου και η τακτική κατανάλωση μπορεί να έχει επικίνδυνες παρενέργειες.

Αντίθετα, τα βλαστάρια είναι εξαιρετικό φυσικό συμπλήρωμα: κατά τη διάρκεια της βλάστησης οι βιταμίνες αυξάνονται έως και 10 φορές από το αρχικό τους επίπεδο. Η περιεκτικότητα σε βιταμίνες μεταβάλλεται ανάλογα με την ποικιλία των σπόρων.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ C: Είναι εξαιρετική για την υγεία του δέρματος, των δοντιών και των ούλων. Συντελεί στη σωστή ανάπτυξη του σώματος και εμποδίζει την οξείδωση άλλων βιταμινών περιορίζοντας τις ελεύθερες ρίζες που ευθύνονται για την επιτάχυνση της διαδικασίας γήρανσης. Βοηθά επίσης στην καταπολέμηση του άγχους και ενισχύει τη φυσική άμυνα του σώματός μας.

Βλαστάρια: άλφα-άλφα, φακές, οικογένεια λάχανου, ραδίκι, κάρδαμο, ροβίτσα, φασόλι adzuki (κόκκινο φασόλι), ρεβίθι, ηλιόσπορος.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α: Η κύρια βιολογική λειτουργία του είναι η προστασία των επιθηλιακών ιστών, ειδικά εκείνων του πεπτικού συστήματος. Η έλλειψη βιταμίνης Α προκαλεί προβλήματα με την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη του σώματός μας. Αυξάνει την υγεία των ματιών και του αναπαραγωγικού συστήματος. Είναι ένα εξαιρετικό αντιοξειδωτικό. Τα βλαστάρια παρέχουν βήτα καροτίνη  (Protovitamin A) η οποία στη συνέχεια μετατρέπεται σε βιταμίνη Α μέσα στο έντερο. Εάν λαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες από φυτικές πηγές, είναι μη τοξικό. Από την άλλη πλευρά, θα μπορούσε να είναι πολύ τοξικό εάν λαμβάνεται είτε από συνθετικά συμπληρώματα είτε απευθείας από ιχθυέλαια, έλαιο ήπατος και άλλα έλαια ζωικής προέλευσης.

Βλαστάρια: άλφα-άλφα, κόκκινο τριφύλλι, σουσάμι, κάρδαμο, ραδίκι, αρακάς, οικογένεια λάχανου.

ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΒΙΤΑΜΙΝΗΣ Β: είναι εξαιρετικό για την υγεία του δέρματος, του βλεννογόνου και του νευρικού συστήματος. Βοηθά την πέψη και ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Βλαστάρια: ηλιόσπορος και σουσάμι (σύμπλεγμα Β), άλφα-άλφα (Β1, Β2), σιτάρι (Β1,Β2,Β12), σίκαλη (Β1,Β2), φαγόπυρο (Β1,Β2).

ΒΙΤΑΜΙΝΗ D: παίζει ζωτικό ρόλο στη διατροφή μας, ιδιαίτερα στη διατροφή των παιδιών, επειδή είναι υπεύθυνη για τη διαδικασία της ασβεστοποίησης των οστών. Επομένως, είναι πολύ σημαντική για ισορροπημένη ανάπτυξη του σώματος. Είναι ωφέλιμη για την υγεία των οστών και των δοντιών.

Βλαστάρια: κάρδαμο, άλφα-άλφα, τριγωνέλλα, αρακάς, ηλιόσπορος.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε: είναι αντιοξειδωτική. Ενισχύει τη λειτουργία της καρδιάς και του αναπαραγωγικού συστήματος. Η υψηλότερη περιεκτικότητα υπάρχει στα βλαστάρια σιταριού.

Βλαστάρια:  όλοι οι σπόροι και τα φασόλια, σουσάμι, ηλιόσπορος, οικογένεια λάχανου, λιναρόσπορος, μουστάρδα.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Κ: Βοηθά στην πήξη του αίματος.

Βλαστάρια: άλφα-άλφα

ΒΙΤΑΜΙΝΗ U: Αποτρέπει τα έλκη του στομάχου και των εντέρων.

Βλαστάρια: οικογένεια λάχανου