Βλαστάρια – Χλωροφύλλη & Ενζυμα

Χλωροφύλλη

Η χλωροφύλλη ανήκει στον κόσμο των λαχανικών και μπορεί να μετατρέψει την ενέργεια του φωτός σε χημική ενέργεια. Τα βλαστάρια αναπτύσσουν χλωροφύλλη όταν εκτίθενται σε έμμεσο φως. Η φωτοσύνθεση παρέχει πράσινα φυτά με την απαιτούμενη ενέργεια, η οποία στη συνέχεια μπορεί να μετατραπεί σε απλά σάκχαρα (υδατάνθρακες) και θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τη ζωή. Η χλωροφύλλη έχει χημική δομή παρόμοια με την αιμοσφαιρίνη: η πρώτη είναι χτισμένη γύρω από έναν πυρήνα μαγνησίου, η τελευταία γύρω από πυρήνα σιδήρου.

Πρόσφατες μελέτες υποδεικνύουν ότι το λεμφικό μας σύστημα μπορεί να απορροφήσει χλωροφύλλη, διαλυτή σε σωματίδια λίπους, απευθείας στην κυκλοφορία του αίματός μας. Εάν όντως συμβαίνει αυτό, τότε ο πυρήνας σιδήρου των ερυθρών αιμοσφαιρίων μας μπορεί στη συνέχεια να αντικατασταθεί με μαγνήσιο, με αποτέλεσμα μια πιο οξυγονωμένη, θρεπτική και καθαρισμένη κυκλοφορία του αίματος. Η χλωροφύλλη διευκολύνει την απορρόφηση της βιταμίνης Α, ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος και την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και βελτιώνει τις πεπτικές λειτουργίες.

Ένζυμα

Τα ένζυμα μαζί με το νερό είναι τα δύο στοιχεία που ξεκινούν τη διαδικασία της βλάστησης και συμβάλλουν στη μετατροπή των θρεπτικών συστατικών σε στοιχεία απλούστερα που μεταβολίζονται ευκολότερα από το ανθρώπινο σώμα. Τα βλαστάρια είναι η σημαντικότερη πηγή αυτών των βασικών ενζύμων. Αν δεν παρέχονται εξωτερικά μέσω μιας πλούσιας, ποικίλης και ισορροπημένης διατροφής, το σώμα μας πρέπει να τα παράγει από μόνο του σπαταλώντας απίστευτη ενέργεια και πόρους που θα μπορούσαν να δαπανηθούν για κάποιες άλλες σημαντικές λειτουργίες του σώματος. Επιπλέον, ενώ χρησιμοποιούμε και σπαταλάμε ενέργεια, το ανθρώπινο σώμα μας απελευθερώνει μια μεγάλη ποσότητα ελεύθερων ριζών που είναι υπεύθυνες για τη διαδικασία γήρανσης, η οποία επιταχύνεται.

Όσον αφορά τις βιταμίνες, τα ένζυμα είναι ευαίσθητα στη θερμοκρασία. Το μαγείρεμα επηρεάζει αρνητικά τα ένζυμα τόσο ώστε να χάσουν τις ωφέλιμες ιδιότητές τους. Τα βλαστάρια πρέπει να τρώγονται ωμά και να διατηρούν όλη τη ζωντανή τους ενέργεια και τα θρεπτικά τους συστατικά.

Η υγεία μας εξαρτάται από την ποιότητα και την ποσότητα των ενζύμων στο σώμα μας. Αν δεν μπορούμε να τα προμηθευόμαστε τακτικά μέσω της καθημερινής διατροφής μας, το σώμα μας αναγκάζεται να χρησιμοποιεί εσωτερικά ένζυμα για να μετατρέψει τα τρόφιμα σε απλά, εύπεπτα στοιχεία. Όσο περισσότερο μειώνουμε την ποσότητα των εσωτερικών ενζύμων, τόσο ταχύτερη είναι η διαδικασία γήρανσης, εφόσον λιγότερα ένζυμα είναι διαθέσιμα για να βοηθήσουν στις λειτουργίες του μεταβολισμού. Τα βλαστάρια καθώς και τα φρούτα και τα λαχανικά πρέπει να τρώγονται ωμά ώστε να διατηρούν τα ένζυμα ζωντανά και να παρέχουν κάποια ζωντανή ενέργεια στο σώμα.

Εδω  έχουμε τα μορια επάνω της αιμοσφαιρίνης και κάτω της χλωροφύλλης . Ειναι ξεκάθαρη η ομοιότητα τους .